لم يتم العثور على أي نتائج

    حبيب الروح,(17)


    "الفصل الخامس والثلاثين صلاح.... اطلعي اندهيها ليا حالا هي ايه وكاله من غير بواب الخادمه بخوف ....حاضر حينها وقفت شاهي بكل هدوء شاهي...انا هطلع اريح شويه عن اذنكم صلاح.... متخرجيش من غيري انا رايح معاكي للدكتوره شاهي... حاضر وخرجت ومنها الي غرفتها كانت تريد ان تشغل نفسها فاتصلت بمريم مرت اسابيع دون اي حديث بينهم هل فعلا صدق القول ان حين تتزوج الفتاه تنسي كل شيء حتي اعز اصدقائها شاهي.... الو ازيك يا مريم مريم بفرحه... ساهي حبيبتي وحشاني عامله ايه شاهي.... الحمد لله تمام انتي عامله ايه مريم.... كويسه انتي معرفتيش شاهي باستغراب ....عرفت ايه مريم ....انا وكرم اتخطبنا شاهي ...اه عرفت وانا في باريس مبروك مريم... الله يبارك فيكي شاهي... امال صواك ماله زعلانه مريم... مرات اخويا ماتت بالطفل في بطنها وانا اتكتب كتابي كنت هكلمك علشان دخلتي يوم الجمعه علي الضيق كده شاهي بشهقه ....انتي بتقولي إيه ماتت ازاي حكت لها مريم ما حدث معها في تلك الفتره وفعلت شاهي المثل مريم....انت غلطانه يا شاهي شاهي بحزن... انا غلطت في ايه يا مريم انا متحمله انه كل شويه يتهمني بالخيانه وبيعاملني علي اني زوجه اب وكمان ضربني والاخر هيطلقني مريم وهي تفهم صديقتها جيدا مريم.... شاهي انتي عنيده وكمان صلاح متسرع لازم تقعدوا سوا وتتكلموا انتم هتدمروا حياتكم علي الفاضي بسبب تكبير راس وعناد غبي تصدقي بالله شاهي.... لا اله إلا الله مريم..... انتم الاتنين تستاهلوا ضرب الجزم شاهي.... ماشي يا مريم ما انا عارفه انك مش هتنصريني مريم ....انتي بتحبيه يا شاهي وهو كمان اديله فرصه يا حبيبتي واتكلمي معاه شاهي... هو مبيحبنيش مريم.... غبيه امال غيرته دي ايه ده عشق مش حب صلاح بيحبك بجنون يا شاهي صدقيني ومستني منك كلمه تقوليله انك بتحبيه وان امير مجرد ذكري شاهي.... تفتكري.... مريم.... اكيد واعملوا حسابكم فرحي يوم الجمعه لازم تحضروا شاهي..... اكيد ............. في الأسفل كان صلاح غاضب وبشده كان ينتظرها حتي يخرج ما به من غضب بها واخيرا دخلت وكان وحده فقد تبعت والدته شاهي وهربت هي الاخري الي غرفتها ولكن كانت صدمه صلاح بمنظرها كانت حزينه بائسه ماذا حدث لها صلاح.... بدهشه... مالك والدة ملك ببكاء..... اتسرقت يا صلاح اضحك عليا واتاخدت فلوسي وكل حاجه معدش حيلتي حاجه ماليش مكان ابوس رجلك يا صلاح تخليني هنا كام يوم بس ووطت علي قدمه تقبلها ولكن صلاح ابتعد وامسك بها ورفعها عن الارض صلاح.... انا كنت ناوي اطردك لكن لانك ام بنتي انا هسيبك هنا كام يوم ومش هتخلي عنك لا انا راجل وعارف انك ام بنتي علشان كده هجبلك شقه تعيشي بيها وهديكي مليون جنيه تعيشي منه بس دي اخر مره هساعدك هي بفرحه... ربنا يخليك وخرج صلاح من الغرفه حينها مسحت تلك العقربه عيونها ورجعت لحقيقتها انت صدقت ان انا يضحك عليا لا يا حبيبي ههههههههه انا عرفت ان المدام حامل فلاش باك.... الام.... وانتي عامله ايه وبابا ومراته ملك ببراءه.... شاهي الام.... اه ملك بفرحه... شاهي هتجيب نونو صغير الام.... بصدمه.... مين قالك ملك... بابا وتيته الام... طيب ........ بااااااك والدة ملك كنت فاكر اني هسيب البت دي تخلف ده انا كل اللي بعمله ده علشان ملك تورثك لوحدها واكون انا الوصي عليها وبس وكل ده يكون ليا انا جيت يا صلاح وانت صدقت الخدعه كنت عارفه انك هتصدق وانا ممثله شاطره ومش همشي من هنا قبل ما المدام تجهض اللي في بطنها وبعدها اخلص منك بقي واخد كل شيء ليا وبس واكون انا صاحبه كل ده جه وقت الحساب يا شاهي ويا انا ياللي في بطنك .......... لولو الصياد ...حبيب الروح" "الفصل السادس والثلاثين.... خرج صلاح من غرفه الصالون وهو علي وجهه ابتسامه يعلم علم اليقين إنها تكذب فهو ليس بتلك السذاجه حتي بصدقها فهو يعلمها ودرسها طول فتره زواجهم بكل دقه والغريب انه اليوم بالبنك اخبروه انا حسابها زاد 200 الف جنيه فكيف حدث ما تقوله توجه صلاح الي الخدم في المطبخ وطلبهم للاجتماع بهم بمكتبه جميعهم وبالفعل ماهي سوي نصف ساعه وكان الجميع امامه واغلق الباب صلاح بحديه وهو ينظر لهم لا حظ توترهم صلاح ....مفيش داعي للتوتر احد الخدم.... خير يا بيه هو حد مننا عمل حاجه. صلاح. ....لا بس عاوز من كل اللي ببشاغل في البيت جميع الخدم عينهم متنزلش عن ام ملك مهما حصل واي حاجه تحصل مهما كانت صغيره تبلغوني بيها فاهمين الجميع.... فاهمين يا بيه صلاح... حاجه كمان.... عاوز لو حاولت تضايق المدام باي طريقه او عملت حاجه اتبلغ بيها لو مش في البيت تتصلوا عليا لو هنا اتبلغ بيها فورا فاهمين آلجميع ...حاضر صلاح.... اتفضلوا خرج الجميع ورجع صلاح براسه الي الخلف يفكر صلاح.... انا مش عارف هي بتعمل كده ليه بس خليني ورا الكداب لحد باب الدار ويا خبر بفلوس بكره يبقي ببلاش وانتي اللي جيتي برجليكي يبقي تتحملي اللي هيحصلك لو فكرتي بس تعملي حاجه....... ........... علي الجانب الاخر.... كانت ياسمين تجلس بالمنزل تذاكر حين طرق الباب والده امير.... افتحي يا ياسمينه ياسمين...حاضر يا ماما توجهت ياسمين الي باب وجدت أمامها سنيه شعرت بالفزع .ياسمين... طنط سنيه في ايه سنيه وهي تبكي بكاء كاذب وتمثل بطريقه خرافيه. سنيه. ...الحقيني يا ياسمين ابوكي يا بنتي تعبان اوي وقولت اجي تشوفيه قبل ما... ياسمين ...بصراخ لا انا جايه ودخلت مسرعه الي غرفتها بينما والده امير ادخلتها وهي تنظر لتلك المراه بريبه فقد كانت عيونهت تبحث وتنظر بكل ركن بالشقه الام.....هو تعبان من امتي سنيه... ها امبارح الأم... بس انا سمعاكي بتقولي لياسمين من اول امبارح سنيه. وهي تري ياسمين قادمه فقامت بسرعه وامسكت بيدها واتجهت الي الخارج حتي لم تدع ياسمين تودع ام أمير كانت الام تغلي من الداخل وماهي سوي دقائق وظهر امير الام بلهفه. ...امير الحقني امير بسرعه وهو يفهم منها ما حدث امير بعصبيه.....ازاي يا ماما تسمحي بكده انا لازم اروح ليها حالا الام.... ابوس رجلك يا ابني ما تروح لوحدك امير بسرعه... متقلقيش انا عارف هعمل ايه الام بعد خروجه السريع... استر يا رب ............ واخيرا وصلت سنيه وياسمين الي العماره كانت سنيه تبتسم بشر فتلك الفتاه مرام هي امراه عقلها من ذهب وهي من اعطتها الفكره واعطتها عنوان امير والان جاءت ياسمين الي هنا دون عوده كانوا يتجهون الي المصعد حين وجدوا مرام تخرج منه مرام بابتسامه نصر مرام... اهلا ياسمين خير ايه اللي جابك هنا سنيه.... ابوها تعبان يا ست مرام ياسمين... بشك... انتوا تعرفوا بعض منين سنيه بكدب.... مش جيران ياسمين. اه ماشي يله بقي نطلع ودخلوا المصعد مرام بسخريه.... مستعجله اوي متقلقيش اخوها مستنيكي فوق علشان يضيعك وارتاح منك بقي علشان مش عيله زيك تاخد مني حاجه انا عاوزها بس اوعدك لما ازهق منه واخد اللي عاوزه من فلوسه هسيبه ليكي تشبعي بيه...... ........... لولو الصياد حبيب الروح .....نكمل بالليل ده تصبيره" "الفصل السابع والثلاثين... خرج امير من المنزل ونزل وجد امامه صديقه الذي يقطن بنفس العماره التي يعيش بها ويدعي احمد وهو ظابط شرطه امير... احمد وقعتلي من السما انا كنت لسه هكلمك احمد... ايه يا ابني مفيش ازيك في ايه امير وهو يمسك بيده ويسحبه خلفه ويركب سياره احمد احمد وهو يقود السياره احمد....يا ابني في ايه سحبني على فين كده انا بقالي 3ايام منمتش جريمه قتل امير بتوتر ...قال ايه وزفت إيه اسمع وحكي له ما حدث احمد بتفكير. ...الست دي ناويه علي حاجه امير... طيب يا اخويا طير بقي وانجز..... .......... علي الجانب الآخر صعدت ياسمين الي الاعلي وتوجهت الي غرفه والدها مباشره وجدته كما هو فخرجت الي الصاله وجدت امامها سنيه وشقيقها وعلي وجههم ابتسامه شريره الاخ.... مش قلتلك يا حلوه هتقعي في ايدي يعني هتقعي ياسمين وهي ترجع للخلف سريعا فقد ادركت نيتهم ودخلت الي غرفه والدها سريعا واغلقت الباب بالمفتاح ظلت سنيه واخوها يضربون هلي الباب بقوه ختي تفتح وياسمين تبكي وتبكي وتصرخ حتي ينجدها أحد سنيه لاخوها سنيه... اكسر الباب يا وله وطلعلي البت دي الاخ... عنيا وبالفعل كان يرجع الي الخلف ويصتدم بالباب بقوه شديده وياسمين تصرخ وتصرخ لعل احد ينجدها وتنظر الي ولدها النائم وهو لايدري ما يحدث ياسمين ببكاء....الحقني يا بابا ابوس رجلك ومره واحده صرخت باسم امير بقوه شديده ياسمين..... امييييييييير في تلك اللحظه كاناامير قد وصل الي العماره وسمع صوت صراخها باسمه لم ينتظروا المصعد وانما صعدوا سلالم العماره بسرعه شديده بينما في الاعلي تمكن الاخ اخيرا من فتح الباب وظلت مرام تقاومه سنيه بغضب... خدها من هنا علي اوضتها واعمل اللي انت عاوزه ياسمين... بصراخ وهي تقاومه... ياسمين... لالا ابوس رجلك وظلت تصرخ وتصرخ وتقاوم حتي ان بلوزتها قد تمزقت وهذا ما زاد من رغبه اخو سنيه حين راي جسدها العاري فقام بامساك يديها وحملها الي غرفتها وهي تصرخ وتصرخ كاد يدخل بها غرفتها حينما فجاه تم كسر باب الشقه بفعل امير واحمد فتركها الاخ سريعا حينها جرت ياسمين بسرعه وارتمت في حضن امير الذي خلع جاكت بدلته وغطي جسدها به امير....اهدي انا معاكي خلاص ولكنها كانت بحاله انتهار كان احمد بذلك الوقت يكيل الضرب لاخو سنيه حتي نزف انفه سنيه... وهي تزيح احمد عن اخوها سنيه... سيبه انت مين وازاي تدخل هنا احمد وهو يمسك بشعرها بقوه احمد. . انا ظابط يا روح امك ودي محاوله اغتصاب فاهمه الاخ... برعب من احمد... والله يا باشا ما ليا ذنب هي اللي قالتلي اعمل كده ولكن امير جعل ياسمين تقف بعيدا واقترب من الشاب وظل يضربه حتي اغم عليه بينما كانت سنيه ترتعش من الخوف سنيه.... خلاص يا بيه انا والله عملت اللي اتقالي اعمله. امير... بغضب اتقالك تعمليه مين اللي قالك كده سنيه... خطيبتك احمد بعصبيه... خطيبه مين يا وليه انتي سنيه.... مرام خطيبته جت هنا وادتني عشرين الف جنيه علشان نخلصها من ياسمين واجوزها لاخويا امير بصدمه... انتي بتقولي ايه سنيه. ..وااله يا بيه ده اللي حصل احمد وهو يلاحظ الصدمه علي امير احمد.... امير انت هتصرف ازاي هتعمل محضر بالواقعه ولا خلاص علشان خطيبتك وكده امير... انا ولكن ياسمين قاطعته وقالت ياسمين. .مش هعمل حاجه انا عاوزه امشي من هنا بس احمد وهو يشير لها بالموافقه بينما امير يقغ مصدوم شارد الذهن هل هي تلك المراه التي اراد الاقتران بها لا مستحيل انها شيطانه وليست امراه كيف تجعل احدهم يفعل بفتاه صغيره هكذا ماذا فعلت لها احمد وهو يقترب من سنيه احمد... بصي يا روح امك اخر مره اشوفك بتقربي من البنت دي والا ورحمه ابويا هوديكي ورا الشمس فاهمه والمحروس اخوكي تلميه فاهمه سنيه بخوف... فاهمه يا بيه نزلوا الي الاسغل وقام امير بتوصيل ياسمين الي والدته وبعدها توجه الي منزل مرام..... ......... علي الجانب الاخر في منزل صلاح كانت شاهي تجلس بالحديقه حين اتت اليها والدة ملك وجلست الي جانبها والدة ملك. .صباح الخير شاهي.... صباح النور والدة ملك.... مبروك الحمل معلش جت متاخره شاهي... الله يبارك فيكي ولا يهمك والدة ملك... طنط عاوزكي فوق في اوضتها شاهي وهي تقف وتتجه الي داخل الفيلا تحت نظرات والدة ملك الشريره فلاش باااااك نزلت والدة ملك من غرفتها وسالت الخدم عن صلاح وشاهي اخبروها انه نائم وشاهي بالحديقه فصعدت الي غرفتها سريعا وواحضرت زيت للشعر وقامت برشه علي السلالم الداخليه للفيلا حتي تنزلق من علي السلم باااااك ...... والدة ملك.... يا عيني عليكي يا شاهي كنتي طيبه اوي بس اعمل ايه انتي اللي وقفتي قدامي ............. ‘علي الجانب الآخر.... في فيلا كرم..... كان كرم متوتر للغايه منذ حديثه مع مريم لا يعلم هل ينتظر الي ولاده الأطفال ويخبر مريم وحينها تكون زوجته وتكون ارتبطت به اكثر ام يخبرها الان ويترك لها الخيار ان تظل معه او تتركه لا يعلم ماذا يفعل وفي تلك اللحظة رن هاتفه وكانت مارلين كرم... الو مارلين ببكاء... كرم البيبي راح مات يا كرم ........... لولو الصياد.... حبيب الروح" "الفصل الثامن والثلاثين.... مارلين ببكاء. كرم البيبي راح مات يا كرم كرم بصدمه.... انتي بتقولي ايه ازاي ده مارلين.... كتير اسفه كرم بس كنت في سباق سيارات مع صديقي وانقلبت بيا السياره وخسرت البيبي اسفه كتير كرم بترجاك سامحني كرم بحزن فهم في الاول والاخر اطفاله كرم... انا لله وانا اليه راجعون خلاص مارلين كل شيء نصيب مارلين.لولو الصياد .. اسفه بتمنالك كل خير والله انت شخص كتير طيب وانا كتير خسرت لما تركتك كرم... كل شيء نصيب مارلين... ايه عندك حق كرم انا هسكر هلا واسفه كرم بليز لا تزعل مني ان شاء الله بتتعوض وربنا بيرزقك بصبيان وبنات كتير كرم... متشكر اغلق كرم الخط معها ورجع براسه الي الخلف يفكر فيما حدث هل هو القدر يشعر بالحزن من داخله لكن ايضا يشعر وكان هم كبير اختفي من علي صدره اصبح حر اصبح زواجه من مريم طبيعي لن يحدث بينهم اي مشاكل لاول مره يشعر وكان الحياه تبتسم له ثانيه كان يشعر بالذنب ولكن كل شيء تغيير وهكذا سوف يكون زواجهم مليء بالسعاده والحب وان شاء الله تتعوض وربنا يرزقه بالخلف الصالح من مريم وبس ............... علي الجانب الاخر كان صلاح استيقظ لتوه حين سمع طرق علي الباب صلاح... ادخل دخلت احدي الخادمات سريعا وهي مترتره الخادمه... صلاح بيه في مصيبه صلاح وهو يقف امامها ويبدا عصبيته صلاح ...انطقي في ايه الخادمة ...حضرتك احنا مراقبين ام ملك هانم ونزلت من شويه وسالت عن مدام شاهي قلنا انا في الحديقه لقينها طلعت اوضتها وبعدها لقيتها بترمي علي السلالم زيت وبعدها خرجت لشاهي هانم وطلبت منها تروح لوالده حضرتك شكلها عاوزها تقع من علي السلم صلاح بخوف حقيقي... وشاهي فين الخادمه ...في الحديقه لسه سبتها هناك وجيت ابلغ حضرتك دفعها صلاح عن طريقه ونزل بملابس النوم كان اعلي السلم حين وجد شاهي سوف تصعد اول سلمه صلاح... بصراخ.... شاهي اوقفي مكانك متطلعيش السلم عليه زيت هتقعي يا شاهي اقفي مكانك شعرت شاهي بخوف شديد فقامت بالرجوع الي الخلف بينما نزل صلاح السلم بكل حرص واخذها في حضنه بقوه شاهي...لولو الصياد . في ايه يا صلاح في تلك اللحظة وجد صلاح طليقته تدخل فترك شاهي واقترب من تلك العقربه وصفعها علي وجهها بقوه صلاح...من غير ولا كلمه تخرجي من هنا والا قسما بالله هوديكي في ستين داهيه طليقته... هو انا عملت ايه يا صلاح صلاح وهو يمسكها من شعرها بقوه صلاح.... عاوزه تجهضي مراتي كنت فاكره تمثيلك هيخيل عليا لا تبقي عبيطه اوي مش انا اللي يضحك عليا يا مدام وانا اكتر واحد حفظك كويس تبعي اهلك علشان الفلوس اخرجي من هنا ومشفش وشك تاني واياك تقربي من بنتي فاهمه طليقته بخوف..لولو الصياد حبيب الروح ... حاضر وبالفعل ماهي سوي نصف ساعه وكانت تخرج من الفيلا دون رجعه....... ......... علي الجانب الآخر .... وصل امير الي منزل مرام دق الباب ففتحت له والدتها امير. ..مرام فين الام.... مالك يا بني في ايه امير وهو يدخل المنزل ويري مرام تخرج من غرفتها فاقترب منها سريعا وظل يضربها ويضربها حتي شعر بالتعب ووالدتها تصرخ وتحاول ابعاده عنها لكن لم تقدر امير وهو يخلع الدبله ويرميها بوجهها وهي مرميه تحت قدميه علي آلأرض امير... دبلتك ميشرفنيش ان اسمك يتربط بيا نهائي لانك واحده حقيره وسافله مش عارف ازاي مكنتش شايف حقيقتك بندم علي كل لحظه عرفتك بيها مرام ببكاء... وانا عملت ايه يعني علشان كل ده امير بسخريه... عملتي ايه كنتي عاوزه تضيعي مستقبل طفله انتي ازاي كده ازاي صمتت مرام وتحدثت الام الام بغضب... خلاص خلصت اللي عندك اتفضل بقي امير ...لا مخلصتش تقومي تروحي الشقه تاخدي حاجتك من هناك مشفش حاجه ليكي نهائي فاهمه مرام ببكاء.... حاضر ولكن امير نظر لها بقرف وبصق عليها وخرج دون رجعه هدئت الام مرام كثيرا ولكن مرام انتفضت واقفه واتصلت بسنيه وعلمت ما حدث فصمتت وارتدت ملابسها وتوجهت الي الشقه سريعا من اجل الشبكه فهي هناك ولن تتركها مهما حدث اما باقي الاشياء والدتها ستاتي بها اخبرت مرام امها بامر الذهب فاخبرتها ان تذهب سريعا وتحضره وبالفعل ذهبت مرام الي العمارة ولكن راها اخو سنيه فصعد خلفها فتحت مرام باب الشقه ودخلت وكانت تهم باغلاقه حين دفعها اخو سنيه بقوه حتي وقعت علي الأرض ودخل واغلق الباب مرام بغضب....انت يا حيوان ازاي تعمل كده اقترب منها اخو سنيه وكانت في حاله غير طبيعية فهو مدمن مخدرات اخو سنيه. ...كل اللي حصلي بسببك يا بنت الكلب انضربت بسببك وكمان ضيعتي البت من ايدي بس انا هاخد حقي مرام وهي تقف سريعا وترجع الي الخلف مرام بخوف فقد كانت عيونه حمراء ويتحدث بطريقة غريبة ... انت عاوز ايه ابعد عني واخرج من هنا اخو سنيه.... كله الا ده واقترب منها وامسكها بقوه ووضع يده علي فمها يمنعها من الصراخ ويكتم صوتها وحملها ودخل بها الي غرفه النوم وقام بربطها بالتخت بفميص نوم وجده علي التخت وكمم فمها بطرحه كانت تلفها علي رقبتها وجردها من ملابسها واغتصبها دون شفقه ولا رحمه كانت تصرخ دون صوت تبكي وتبكي ولكن ليس هناك من منقذ فلتجرب ما كانت تريد ان تفعله بطفله صغيره هذا هو نتيجه الحقد فكما تدين تدان انتهي من اغتصابها وتركها بالشقه بعد ان فك يديها وخرج وهو مستمتع سعيد للغايه فقد اخذ حقه مرام ببكاء هستيري.... لا مستحيل لالالالالالا.... ........... حبيب الروح .....لولو الصياد ." "الفصل التاسع والثلاثين... كانت مرام تصرخ بقوه وتلطم علي وجهها هل ما حدث هو النهايه لن تقبل بالهزيمه مهما حدث مسحت مرام دموعها واقتربت من الدولاب وفتحته وجدت ملابس العرس مكانها اختارت طقم باللون الاحمر يشبه الدم وغيرت ملابسها وبعدها دخلت الي المطبخ وفتحت درج السكاكين واخرجت اكبر سكين به وكان حاد بقوه وقامت بتخبئته داخل حقيبه يدها وبعدها خرجت من الشقه وصعدت الي الاعلي حيث شقه سنيه طرقت مرام الباب وبعد لحظات فتحت سنيه سنيه بقرف... انتي تاني مش كفايه اللي حصلنا بسببك مرام وهي تتماسك بكل قوتها مرام... اما ماليش فيكي انا عاوزه اخوكي في مصلحه سنيه وهي تبتعد عن الباب وتدخل ومرام خلفها اشارت سنيه بيدها علي غرفه اخيها سنيه. ...أهو عندك جوه لكن انا ماليش فيه مش ناقصه مشاكل وهو مش صغير بلا هم دخلت سنيه الي المطبخ ومرام توجهت الي غرفه الاخ وفتحت الباب وجدته نائم علي بطنه وغارق في نوم عميق. حينها شعرت مرام بكل غل وحقد الدنيا واخرجت السكين واقتربت منه سريعا وظلت تطعنه وتطعنه حتي لم يصبح به شي لم تصله سكين مرام واخيرا جلست الي جانب الجثه صامته مغرقه بالدماء تنتظر عقابها بينما سنيه دخلت المطبخ لتري الطعام وبعدها توجهت الي غرفه اخيها وظلت تصرخ وتصرخ مما رات حتي تجمع الجيران علي صوت سنيه التي فتحت باب الشقه وهي تطلب النجده وبالفعل ماهي الي ساعه وكانت مرام يتم سحبها الي مغفر الشرطة لتحقيق معاها بقتل اخو سنيه..... وبهذا تنطوي صفحتها الي الأبد ولكن حين كانت تتجه الي المغفر قابلت امير امام العماره فوقفت امامه مرام... ببكاء... سامحني امير بذهول قتلتيه ليه مرام.. بقهر... اغتصبني علي سريرنا كان لازم يموت ولازم اخد حقي امير. ..سبحان الله كما تدين تدان مرام... ارجوكم سامحوني امير... ربنا يستر عليكي يا مرام نظر لها امير بحزن فهذا هو نتيجه الجشع والطمع وكره الناس والاساس بما فعلته مرام هو تربيه والدتها التي كان يهمها المال فقط لا تري غيره وجعلت ابنتها لا تري اخلاق ولا عادات وتقاليد ولا حتي تفمر في عقاب ربها كل ما يهمها هو المال وكانت تلك هي النهايه....... ............ علي الجانب الآخر... في فيلا صلاح حمل صلاح شاهي بين يديه وصعد الي الاعلي وهو حريص عليها وبعدها جلس علي احدي الكراسي وهي علي قدميه حاولت شاهي ان تقوم من علي رجليه ولكن صلاح شدد من قبضته عليها صلاح... اهدي يا شاهي عاوز اتكلم معاكي لاخر مره شاهي... اتفضل صلاح... وهو ياخذ نفس عميق صلاح... انهارده حسيت لما عرفت انها بتحاول تجهضك ان قلبي كان هيقف كنت بجري وانا حاسس ان رجليا مش بتلمس الارض كنت خايف كان انا اللي هقع شاهي.. بحزن... طبعا علشان ابنك صلاح. وهو يمسك يدها وينظر يعيونها صلاح...والله علشانك انا بحبك يا شاهي عمري ما حبيت حد زيك انا فعلا بحبك وكنت اتمني تحبيني كنت بتقطع من جوايا وانا بنام جنبك مش قادر المسك انا بحبك بجنون وكل مشاكلي معاكي من غيرتي عليكي يا شاهي لاني مش قادر اتحمل امير يقرب منك ولا قدو اتحمل انك بتح.... ولكن شاهي منعته من تكميل جملته ودموعها تنهمر علي وجهها شاهي... غلطان انا بحبك انت من وقت ما اتجوزتك عرفت ان اللي كنت بحسه مع امير مجرد ارتباط طفوله بين انما انت حبيب الروح يا صلاح انا بحبك كنت بتمني اموت قبل ما الشهر يخلص علشان مبعدش عنك كنت بموت في كل لحظه نفسي اقولك اني بحبك بس مكنتش اعرف انك بتحبني كنت فاكره انك وخدني عشان ملك وانت ظلمتني مرتين مره يوم ملك صلاح... انا آسف شاهي ...وهي تمسح دموعها شاهي... هقولك حاجه حلوه بلاش نفتكر اللي فات نعتبر اننا اتولدنا من دلوقتي من لحظه ما قلتلي بحبك هي دي لحظه ولادتي صلاح.. انا مش بحبك شاهي.. بصدمه.. ايه صلاح...... انا بعشقك يا شاهي بعشقك واقترب منها وقبلها بقوه وجوع واشتياق ايام كثيره مضت واخيرا حملها وتوجه الي سريرهم الزوجي شاهي.. بخجل... صلاح ممنوع الدكتوره قالت صلاح.... لا وحياه ابوكي بلا دكتوره بلا بتاع انا خلاض شاهي... بضحك.... هههههه مجنون صلاح.. بس بحبك .... علي الجانب الآخر في منزل امير كانت والدته تنتظر رجوعها وحدها فقد نامت ياسمين اخيرا من شده البكاء امير... مساء الخير. الام... مساء النور اتاخرت ليه حكي لها امير ما حدث لمرام الام بحزن... ربنا معاها وينجيها امير... بدهشه... بتدعيلها الام... طبعا يا ابني دي بنت والعيب علي امها هي اللي اثرت في تربيتها امير... بتنهيده... ما علينا ياسمين فين الام.... نامت يا عيني عينيها ورمت من العايط امير.... ماما الام.. نعم يا ابني امير... وهو ياخذ نفس عميق... انا بحب ياسمين وعاوز اتجوزها خلاص معنتش قادر اتحمل ........... لولو الصياد ...حبيب الروح" "الفصل الاخير...... امير وهو ياخد نفس عميق..... انا بحب ياسمين وعاوز اتجوزها خلاص معنتش قادر اتحمل الام بجديه.... انا عن نفسي نفسي في كده لكن هي صغيره يا امير وكمان هل هي بتحبك زيك امير....هي خلاص كملت 18سنه يا ماما من كام يوم وده سن جواز انا بحبها يا ماما الام... ربنا يهديهالك يا ابني اتكلم معاها ولكن رد عليهم صوت ياسمين ياسمين... انا سمعت كلامك يا امير بس صدفه والله انا صحيت وكنت عاوزه ماما اقعد معاهت سمعت كلامك الام... وهي تنسحب حتي تتركهم يتحدثون بحريه فهي تشعر ان ياسمين تحب امير كانت تري نظرات الغيره عليه كلما رات مرام وتري السعاده كلما رجع الي المنزل وكلما تحدث معها جلست ياسمين على الكنبه وتحدثت لاول مره بقوه ياسمين.... عاوز تتجوزني بدل مران سد خانه وبس يا أمير امير... بحب... قسما بالله العظيم انا بحبك يا ياسمين انا بحبك فعلا ومرام شيلتها من حياتي من يوم ما حبيتك ياسمين ...كنت هتتجوزها امير بحزن.... كنت هتجوزها لان كنت خايف عليكي من نفسي انتي صغيره وفي فرق سن بينا كنت خائف اكون بظلمك معايا وكنت خايف ترفضي حبي زي خوفي دلوقتي بالظبط ياسمين. ....بس كده كنت هدمر حياتك امير... بس الحمد لله ربنا سترها وانا خلاص معاكي اهو وبطلبك للجواز وبقولك انتي اني بحبك ربنا غير كل شيء جايز لان انا كانت نيتي كويسه مظلمتش حد وكمان انتي اتظلمتي كتير انا بحبك والله بحبك وعمري ما هفكر ازعلك او اجرحك هكون ليكي اب قبل ما اكون زوج يا ياسمين هكون انا حمايتك صدقيني ياسمين.... بتفكير ...طيب لو انا مكنتش بحبك ورفضتك هتعمل ايه هتمشيني من هنا امير... لا طبعا بس هكون احزن واحد في الدنيا وهفضل ادعي ربنا تحبيني ويحقق املي في الجواز منك بس صدقيني هكون من جوه حبيب الروح بقلم لولو الصياد اتحطمت لاني بحبك حب عمري ما حبيته قبل كده ياسمين بخجل... وانا كمان حينها وقف امير بسرعه واقترب منها ونزل علي ركبتيه امامها وامسك يدها امير.... بفرحه.لا توصف... انتي بتكلمي جد ياسمين وهي تشير براسها دليل الموافقه امير... انا فرحان طاير ونفسي نتجوز حالا ياسمين... امير انا ليا شرط امير. ...اتفضلي حبيبتي ياسمين... انا عاوزه ناجل الجواز لبعد الجامعه عاوزه احقق هدفي الاول مش عاوزه احس اني اهملت دراستي بالجواز وانت لازم تساعدني خليها خطوبه ونتجوز بعد الجامعه امير...ازاي يا ياسمين استني خمس سنوات واكتر ياسمين.... مدام بتحبني هتستني يا أمير امير.... ماشي يا ياسمين بس ليا طلب وياريت مترفضيش ياسمين... ايه هو امير... نكتب كتابنا عاوز أحس انك قربت منك وكمان علشان نكون عايشين سوا وانتي مراتي لو بصتلك او مسكت ايدك او حتي شفتك بلبس بيت تبقي مراتي مش حاجه حرام ياسمين... وانا موافقه بس امير... بس ايه حبيبتي ياسمين... بحزن... كان نفسي بابا يكون وكيلي امير... ربنا يشفيه تشوف اي حد تاني تختاريه ياسمين... في واحد تاني عاوزه وكيلي امير... مين ده.... ياسمين...استاذي ومعلمي استاذ مصطفي لولو الصيادالخياط استاذ اللغه العربيه كان في مدرستي وطلع معاش عاوزه هو وكيلي يا امير امير.... طلباتك اوامر ياسمين.... ربنا يخليك ليا يا حبيبي امير.... يا بركه دعاكي يا امه ياسمين..... ههههههههههه امير بطل امير.... ابطل ايه ده انا حاسس اني عاوز اتحزم وارقص ياسمين...... ههههههههههه يا عيني عليك كنت عاقل امير بحب.....حبك جنني يا يا اجمل ياسمينه في الدنيا ياسمينتي انا وبس..... ........ وبالفعل بعد يومان تم كتب كتاب امير وياسمين بهدوء وبالفعل احضر لها معلمها وكان وكيلها كانت تشعر بفرحه لا توصف وكانت تتمني من كل قلبها ان يكون معاها احد من اهلها ولكن يكفيها الان امير فهو والدها واهلها وكل ما لها.......... بينما الام كانت ترفرف من السعاده وتشعر براحه فقد تحقق حلمها ونجدت ياسمين ابنها من شر مرام ......... علي الجانب الاخر في منزل صلاح وشاهي كانت شاهي تقف امام المراه وعلي التخت اكثر من عشر فساتين سواريه كانت غاضبه فقد زاد وزنها وتشعر بضيق بداخلها وكلما قاست شيء وجدته ضيق عليها كانت تقف غاضبه حين دخل صلاح ومعه ملك ملك..لولو الصياد .. شوشو مالك زعلانه ليه شاهي.... علشان شوشو تخنت ومفيش حاجه البسها اروح بيها فرح صحبتي بقيت فيله صلاح وهو ينفجر بالضحك صلاح... فيله ايه ههههههههههه ده انتي معصعصه شاهي.... بعصبيه... صلاح سبني في حالي واطلعوا بره هلبس واحصلكم والا مش مسؤله هعمل فيك ايه صلاح وهو يمثل الخوف... لوكا انزلي بسرعه لتيته قوليلها تجيب ليكي ايس كريم لحد ما ننزل ملك... اوك وبالفعل نزلت مسرعه الي الاسفل بينما اغلق صلاح الباب واقترب من شاهي وحضنها من الخلف وضمها اليه بقوه صلاح..... انتي زعلانه ليه مش انتي حامل طبيعي وزنك يزيد شاهي... بس الناس هتضحك عليا صلاح.... اي ست بتكون حامل بتكون فخوره بكده اهم حاجه ابنها ينزل سليم معافي وبعدين لو انتي زعلانه علي شكلك ممكن تجه...... كان صلاح يقولها وهو يتقطع من الداخل ولكن لا يهمه سوي سعادتها وكان يعلم انها سترفض بالطبع وهو مجرد كلام لكن يقسم علي جثته ان يفعلها ولكن لم يكنل كلمه الاجهاض فقد لفت شاهي راسها بسرعه ووضعت يدها علي فمه شاهي... اوعي تكمل كفايه انه رمز حبنا وانه حته مني ومنك وهو اغلي عندي من اي حاجه صلاح بمشاكسه... وانا فين شاهي وهي تشير الي قلبها شاهي ....انت هنا انت حبيب الروح يا صلاح صلاح.... بمشاكسه..لولو الصياد. طيب البسي يا حلوه بسرعه علشان انا كمان شويه مش مسؤل عن نفسي شاهي وهي تبعده عنها شاهي....امشي يا صلاح وبطل تعطلني صلاح... دلوقتي بقيت بعطلك مش كنت حبيب الروح شاهي.... ههههههههههه صلاح هس صلاح... تمام يا فندم ............... علي الجانب الاخر في منزل مريم ارتدت فستان سواريه باللون الأبيض كان رائعه الجمال حين دخل اخيها اخيرا لياخدها للخارج ليقدمها لكرم الاخ والدموع بعيونه الاخ... مبروك يا مريم وقفت مريم واقتربت منه وقامت بتقبيل يده فهو والدها الان مريم ...بدموع.... انا بحبك اوي انت ابويا واخويا الاخ.... وانتي بنتي وسامحيني لو في يوم زعلتك مريم.... عنري ما ازعل منك مفيش حد بيزعل من ابوه الاخ.... ربنا يسعدك وتكون حياتك سعيده يا حبيبتي وبعدها قال لها ان تنتظر لحظات وخرج ورجع بعد دقائق وجدت بيده صندوق ذهب ولدتها الاخ.... مبروك يا حبيبتي ده وصيه ماما اديكي دهبها يوم فرحك مريم بدموع.... ربنا يخليك ليا ويرحمهم برحمته الاخ.... وهو يمسح دموعها... مش عاوز اشوفها ابدا عاوزك سعيده ومبسوطه يا مريم مريم.... حاضر بس ليا طلب منك الاخ... قولي حبيبتي مريم... سهر الاخ.... سهر مين مريم... سهر يا حبيبي بنت ام احمد جارتنا بتحبك اوي وقالتلي قبل كده انت عارف ان انا وهيا صحاب ورافضه الجواز علشانك اتجوزها يا حبيبي وانسي اللي حصل الاخ.... بس مريم.... علشان خاطري صعبان عليا انك تكون لوحدك الاخ.... حاضر يا مريم اوعدك هفكر يله بينا بقي والا العريس هيهرب مريم... يله يا حبيبي وبالفعل خرجت مريم كانت تشعر بالسعاده الجميع حولها كانت صلاح وشاهي يقفوا الي جانب بعضهم بكل حب وسعاده والي جانبهم ملك شعرت الان باكتمال صوره حياه شاهي واخيرا تم الصلح بينهم حبيب الروح بقلم لولو الصياد واصبحت حياتها سعيده مستقره والتفت براسها وجدت ياسمين وامير ينظرون تلي بعض بكل حب وخجل كانوا لا يتحدثون ولكن نظرات عيونهم لبعضهم تكفي ان تعلم انهم عاشقين والتفت تبحث عن اخيها وجدته يقف الي جانب سهر يتحدثون بهدوء وكانت البسمه علي وجه اخيها شعرت بالراحة بداخلها اخيرا مر الزفاف بسرعه ولكن كرم لاحظ التوتر والحزن علي وجهها في نهايه الزفاف لا يعلم ما حدث واخير وصلوا الي الفيلا وصعدوا الي غرفتهم كان يظن انه الخوف من ليله الزفاف كرم وهو يقترب منها حتي يخلع طرحتها مريم.. بغضب وهي تزيح يده متلمسنيش انصدم كرم بقوه.... في ايه يا مريم مالك مريم ببكاء... مالي انت اللي تقولي ازاي جالك قلب تضحك عليا كرم بتوتر فقد ظن انها علمت موضوع مارلين.... كرم. ...انا ازاي. مريم هقولك فلاش باك... كانت مريم قد استاذنت منه لتظبيط الطرحه فقد فكت قليلا وبالفعل دخلت غرفتها وبعد قليل خرجت بحثت عنه وجدته يقف مع شاهي اقتربت منهم كان ظهرهم لها سمعتها تقول له شاهي... كويس انك سمعت كلامط لما قلتلك مريم بتحبك وانك اتجوزتها مش هتلاقي حد زيها كرم.... فعلا مريم بنت كويسه جدا وانا فعلا حابب أشكرك انك عرفتيني عليها بااااااك... مريم ببكاء هستيري.... يعني كل ده كان بس شفقه لانك عارف اني بحبك كل حاجه كانت تمثيل مجرد بنت صعبت عليك لانها بتحبك بس وطبعا بنت خالتك وصحبتي عرفتك كده تقوم انت تعمل شهم وتتجوزني ماهي محترمه وكويسه اسيبها ليها كرم وهو يقترب منها ويمسك بكتفيها بقوه كرم... لو كان كده عمري ما كنت اتجوزتك انا اتجوزتك لاني حبيتك لو تعرفيني كنتي هتعرفي اني مش هتجوز غير اللي تخطف قلبي صحيح شاهي قالتلي انك بتحبيني بس انا جيت واتكلمت معاكي حسيت انك خطفتيني من اول نظره والله العظيم انا حبيتك يا مريم حبيت خبك لاخوكي حبيت طيبتك حبيت رقتك وحنيتك حبيت تدينك حبيت احترامك لنفسك كل ده خلاني اعشقك مش احبك بس مريم بشك. ....انت مش بتكدب صح كرم.... وحياه امي وابويا عمري ما حبيت ولا هحب غيرك مريم بحب... وانا كمان بحبك واتصذمت من كلامكم كنت فاكره انك مبتحبنيش كرم... ننسي االي حصل كفايه ضيعتي وقت كتير في الزعل خلاص يا مريم انسي الزعل والحزن انا عاوزه السعاده بس تكون هي حياتنا عاوزه اشوف الحب بينا زي ما كنت بشوفه بين بابا وماما مريم. ..حاضر كرم وهو يضمها من خصرها اليه كرم... مش بالكلام يا حبيبتي مريم بخجل... كرم كرم.... عيوني مريم....بحب. ..بحبك بينما كرم اخبرها حبه بالفعل وليس بالقول جعلها تحلق في سماء العشاق ..... ........... بعد مرور ثلاث سنوات..... في الجامعة... بالتحديد بكليه الصيدله دخلت ياسمين كليه الصيدلة من عام ونصف توفي والدها شعرت بالحزن ولكن ايضا فقد ارتاح من الالم بينما امير كان السند والاب والزوج والحبيب ياسمين... بعصبيه... وطتي صوتك يا امير امير.. اوطي صوتي طيب يله يا مدام ياسمين بغضب.... اوف بقي وبالفعل ركبت الي جانبه بسيارته فقد تحسنت احواله الماديه كثيرا منذ ان عمل مع كرم ظل الصمت مسيطر عليهم حتي وصلوا الي المنزل دخلت ياسمين المنزل وهي تنادي الأم ياسمين.... ماما يا ماما خرجت الام من المطبخ كالعاده خناق كل يوم من شده غيره امير عليها تعلم ان ابنها يمارس كل سيطرته علي نفسه الام... خير يا اولاد ياسمين... الاستاذ المحترم بيتخانق في الجامعه وضرب زميلي امير... ده انا كنت هكسر امه قال ايه جاي يطلب ايدها مني ياسمين ...كان فاكرك اخويا امير... اه وانا كيس جوافه انا جوزك وخلاص فاض بيا الام. ...انا راحه اكمل الاكل بلا وجع دماغ امير بعناد... ياسمين انا تعبت خلاص حسي بيا ياسمين... انا بحبك انت مش في دماغي غيرك امير.... وانا بعشقك انا بحبك بس ارجوكي كفايه كده ياسمين. .كفايه ايه امير وهو يقترب منها وينظر بعيونها امير.... عاوز انام وانتي في حضني حرام يا ياسمين انا بقيت بفضل في الشغل ساعات اكتر علشان بس اقدر اتحكم في نفسي ياسمين... اناموافقه ندخل يا امير خلاص انا فضلي سنتين نتحملهم وخلاص وانا عارفه انك مش هتعطلني وهتكون حافز ليا دايما امير......وهو يحملها ويلف بيها رهو يضحك بسعاده امير....بحبببببببببك الام وهي تخرج وتري السعاده عليهم.... الام.... ربنا يسعدكم يارب ........ في منزل صلاح وشاهي كان صلاح يدخل الفيلا حين سمع اغبيه شعبيه غريبه لم يفهم منها شيء ما يسمي الان مهرجانات ووجد شاهي وملك ومراد طفلهم الصغير يرقصون بطريقه غريبه ويلبسون نفس الملابس هم الثلاثه شاهي... ايوه يا لوكا هو ده مراد.... وانا يا مامي شاهي وهي تقبله.... موز الموز يا مراد هو ده صلاح.... من خلفهم.... يا حلاوه هو ده فعلا شاهي بفزع. . صلاح صلاح وهو يغلق التلفاز ويقبل اطفاله بحب مراد...حلو يا بابي صلاح. ..اه حبيب قلبي ملك.. وانا يا بابي صلاح.....انتي ست البنات بس عاوزكم تروحوا تلعبوا بره عاوز مامي اطاع الاطفال حديثه بينما هربت منه شاهي وصعدت مسرعه الي الاعلي وصلاح خلفها حاولت إغلاق الباب ولكنه دفعه بقوه شاهي وهي تقف علي التخت شاهي.. صلاح انا كنت بلعب مع العيال صلاح... اه والخدم اللي هنا يا حلاوه وكمان ايه لبسك ده شورت ملك ده شاهي... صلاح بطل رزاله صلاح..لولو الصياد حبيب الروح . وهو يخلع ملابسه ويجزي خلفها حتي امسكها وحملها بين يديه ووضعها في نصف التخت شاهي بضحك.... صلاح بطل صلاح.... ابطل ايه هو انا لسه عملت حاجه شاهي ....مجنون صلاح.... بس بحبك شاهي.... وهو تمرر يدها يشعره شاهي.... وانا بموت فيك يا حبيب الروح..... ............................. .بينما في منزل كرم ومريم كانت مريم تصرخ بقوه افزعت كرم وخرج من مكتبه سريعا وجدها تجري وراء اطفاله التوام سيف ويوسف الاطفال وهي تختبي وراء والدها كرم.... في ايه يا مريم سيف... هتضربنا يوسف ...شريره مريم... ده انا هعضكم كرم.. عملوا ايه يا حبيبتي مريم. ..وقعوا كل حاجه في الثلاجه وبهدلوا الدنيا كرم... اعتذروا لماما وبالفعل اعتذر الاولاد من والدتهم وجعلهم والدهم يذهبون للخارج للعب مريم... هيجننوني كرم... بحبك مريم... وانا لا كرم... نعم يا اختي مريم... ايوه انا بموت فيك يا قلبي كرم... يا بركه دعاكي يا امي مريم... ما تجيب اي حاجه ينوبك ثواب وانت حلو كده كرم.... ههههههههههه بس بتكسف مريم.... يخربيتك حلاوتك كرم.... مجنونه العيال واضح جننوكي مريم بحب.. انت سبب جناني من كتر حبي ليك كرم... ربنا يخليكي ليا مريم وهي تضع راسها علي صدره ويخليك ليا ......... .................... تم الحكم علي مرام 15عام مع الشغل لقتلها اخو سنيه ولكن اصبحت شخص اخر منطوي الي حد بعيد وتقربت الي ربها بقوه...... بينما ماتت والدتها من صدمت ما حدث لابنتها........ ........... تزوج اخو مريم من سهر ورزقهم الله بمحمود وكانت ونعم الزوجه المخلصه وكانت دائما تحفزه علي ود وزياره اخته .......... سنيه تزوجت رجل اخر بعد وفاه والد ياسمين وجعل حياتها كالجحيم وتزوج عليها .... اما والده ملك فقد ماتت بسبب ادمانها للخمر فقامت بعمل حادث وماتت وهي مخموره لا تدري ماذا تفعل ....... ........... تمت بحمد الله تعالي في تمام الساعة التاسعة والنصف يوم 30/4/2018حبيب الروح بقلم لولو الصياد..... .........."

    إرسال تعليق

    أحدث أقدم

    نموذج الاتصال